[HealthyOverThirty.gr]: Αλλάζοντας συνήθειες στον κακό τον λύκο.

Πόσο υγιεινό είναι το αγαπημένο παριζάκι μας;

Η ανιψιά μου έχει μια 'μανία' με το αλλαντικό τύπου παριζάκι. Νομίζω ότι πολλά παιδιά έχουν. Οι εταιρίες μάλλον το καταλάβανε αυτό και έχουν επενδύσει πολλά σε σχετικές διαφημίσεις. Τι περιέχει όμως ένα παριζάκι;

To παριζάκι είναι ένα αλλαντικό δηλαδή αποτελείται κατά βάση από κρέας και διάφορα άλλα καρυκεύματα που το κάνουν νόστιμο και εθιστικό. Είναι όμως υγιεινό; Ειδικά για τα παιδιά;

Παραθέτω τρία διαφορετικά στοιχεία και τα συμπεράσματα δικά σας.

 

Τι περιέχει

Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε τα βασικά συστατικά από ένα τυχαίο παριζάκι της αγοράς. Ίσως να υπάρχουν κάποιες διαφορές από εταιρία σε εταιρία αλλά η γενική συνταγή είναι ίδια. Χωρίς να θέλω να κινδυνολογήσω η πολυπλοκότητα της συνταγής τουλάχιστον με προβληματίζει. Γνωρίζατε ότι όταν τρώτε παριζάκι τρώτε ορό γάλακτος, άμυλο σίτου και ίσως και ίχνη από θειώδη άλατα;

To παριζάκι είναι μια κλασσική περίπτωση αυτού που λέμε επεξεργασμένο τρόφιμο. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα είναι τόσο επεξεργασμένα που είναι σχεδόν αδύνατο να καταλάβεις την προέλευση του βασικού συστατικού του προϊόντος. Με την απόλυτη βιομηχανοποίηση των τροφίμων μας μπορείτε να καταλάβετε πόσο επικίνδυνη είναι αυτή η συνθήκη δηλαδή να μην μπορείς να αναγνωρίσεις τι ακριβώς τρως.

 

Πως γίνεται


Τα παραπάνω βίντεο είναι από παραγωγή αλλαντικών. Προφανώς και το παριζάκι αλλά και όλα τα αλλαντικά φτιάχνονται κάπως παρόμοια.

Χορτοφάγος δεν είμαι (αν και θα το ήθελα), φιλόζωος είμαι, αλλά και να μην ήμουν νομίζω ότι η εικόνα της βιομηχανοποίησης των ζώων, για να φτιάξουμε τελικά ένα αμφιλεγόμενης ποιότητας προϊόν, είναι τουλάχιστον τραγική. Η συγκεκριμένη κατάσταση δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη μας ως 'κυνηγοί' στην ανθρώπινη ιστορία και εξέλιξη. Εκείνη την εποχή είχαμε ανάγκη την τροφή και κυνηγούσαμε για να την αποκτήσουμε. Σήμερα έχουμε άπειρες επιλογές, αρκετές από αυτές υγιεινές για τις οποίες δεν χρειάζεται να προβούμε σε μαγικές σφαγές για να τις αποκτήσουμε. Γιατί να μην επιλέξουμε την απλούστερη λύση που επηρεάζει λιγότερο το οικοσύστημα που ζούμε και δεν ταλαιπωρεί εκατομμύρια ζώα με αυτόν τον τρόπο;

 

Πιθανά προβλήματα

Ο ΕΦΕΤ είναι ο δημόσιος οργανισμός που ασχολείται με την προστασία της δημόσιας υγείας από τα προϊόντα που κυκλοφορούν. Αν επισκεφθείτε τους συνδέσμους που θα βρείτε στο τέλος της σελίδας μας θα δείτε ότι μέσα σε 2-3 χρόνια έχουν γίνει περισσότερες από 200 ανακλήσεις προϊόντων γιατί βρέθηκαν επικίνδυνα. Αρκετά από αυτά ήταν αλλαντικά, τα περισσότερα από αυτά ήταν επεξεργασμένα τρόφιμα και όλα ήταν βιομηχανοποιημένα τρόφιμα. Να σημειώσουμε εδώ ότι οι ανακλήσεις αφορούν μόνο τα τρόφιμα στα οποία ανιχνεύονται επικίνδυνες ουσίες ή επικίνδυνες περιεκτικότητες. Ο ΕΦΕΤ δεν ασχολείται με το τι συμβαίνει αν εσείς καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες από παριζάκι ή άλλο αλλαντικό ή άλλο επεξεργασμένο τρόφιμο και πως αυτά επηρεάζουν την υγεία σας μακροπρόθεσμα.

Το πρόβλημα με τα επεξεργασμένα είναι ότι όπως αναφέραμε και παραπάνω είναι τόσο επεξεργασμένα που είναι σχεδόν αδύνατο να καταλάβουμε τι περιέχουν και αυτό είναι κάτι που όλες οι εταιρίες παραγωγής αναγκάζονται να εκμεταλλευτούν για να είναι κερδοφόρες. Οι εταιρίες δεν μπορούν να λειτουργούν χωρίς να έχουν κέρδος και αυτό αυτόματα οδηγεί στο να χρησιμοποιούν υλικά ή μεθοδολογίες για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Ίσως η πρόθεση να μην είναι κακή στην αρχή αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Για παράδειγμα αν μια βιομηχανία διαπιστώσει ότι προσθέτοντας αλάτι στο προϊόν της αυξάνετε η κατανάλωσή του πιστεύετε ότι δεν θα το κάνει γιατί ανησυχεί για την αρτηριακή σας πίεση;

Υπάρχουν και άλλα προβλήματα με τα επεξεργασμένα τρόφιμα όπως το ότι συνήθως περιέχουν εθιστικές ουσίες (ζάχαρη, αλάτι, αλεύρι, λιπαρά), επικίνδυνα συντηρητικά, μεγάλες ποσότητες θερμίδων σε μικρό όγκο, τεχνητά χρώματα, καθόλου φυτικές ίνες και πολλά πολλά ακόμη.

 

Τι επιλογές έχουμε;

H βασική επιλογή και συνήθεια, που πρέπει να έχουμε αν θέλουμε να είμαστε υγιείς και βέβαια να χάσουμε και τα περιττά μας κιλά, δεν είναι άλλη από το να μειώσουμε στο ελάχιστο τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Όσο λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα έχετε στο διαιτολόγιο σας τόσο λιγότερες πιθανότητες έχετε να είστε παχύσαρκος. Για την ακρίβεια σχεδόν αποκλείεται να τρώτε μόνο φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και ταυτόχρονα να είστε υπέρβαρος.

Η επιλογή είναι δική σας και εξαιρετικά απλή. Βγάλτε τα επεξεργασμένα τρόφιμα από την ζωή σας και βάλτε τα φυσικά, φρέσκα και ακατέργαστα. Ίσως η βασικότερη συνήθεια που θα μπορούσατε να αλλάξετε για να αποκτήσετε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής και να χάσετε βάρος απολύτως φυσιολογικά.

 

Χρήσιμες αναφορές και σύνδεσμοι

  1. ΕΦΕΤ. Λίστα προϊόντων που ανακλήθηκαν.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε και εσείς να αλλάξετε συνήθειες, να χάσετε βάρος και να διατηρήσετε μια καλή υγεία μετά την ηλικία των τριάντα ελάτε μαζί μας.
Με την εγγραφή σας θα λάβετε εντελώς δωρεάν το πρώτο βιβλίο του HealthyOverThirty.gr: Πως οι συνήθειες αποφασίζουν το βάρος μας.
*Το email σας θα διατηρείται σε ασφαλή βάση δεδομένων, δεν θα δοθεί σε κανέναν άλλο, θα λαμβάνετε emails μόνο από το healthyoverthirty.gr και μπορείτε να ακυρώσετε την εγγραφή σας οποιαδήποτε στιγμή το θελήσετε.

Συμφωνείτε; Διαφωνείτε; Σας έχει συμβεί κάτι παρόμοιο; Θέλετε να αναφέρετε μια δική σας ιστορία; Μπορεί αρκετές φορές να μην συμφωνούμε στις απόψεις μας όμως μια συζήτηση είναι πάντα το βασικό εργαλείο για να δούμε τα πράγματα λίγο διαφορετικά και να πάμε παρακάτω.