[HealthyOverThirty.gr]: Αλλάζοντας συνήθειες στον κακό τον λύκο.

Βόμβα μιλφέιγ

Υλικά για περίπου 12 μερίδες:

  • 1 πακέτο σφολιάτα. Τα 100 γρ. 369 θερμίδες , το κουτί είναι 850 γρ. δηλαδή το σύνολο 3200 θερμίδες (έτοιμο βιομηχανοποιημένο προϊόν).
  • 700 γρ. φρέσκο γάλα. 350 θερμίδες (έτοιμο βιομηχανοποιημένο προϊόν).
  • 300 γρ. κρέμα γάλακτος 36% λιπαρά. Τα 195 γρ. 688 θερμίδες άρα τα 300 γρ. 1058 θερμίδες (έτοιμο βιομηχανοποιημένο προϊόν).
  • 160 γρ. ζάχαρη. 600 θερμίδες (έτοιμο βιομηχανοποιημένο προϊόν).
  • 2 αυγά. 160 θερμίδες.
  • 6 κρόκοι αυγών. 400 θερμίδες.
  • 80 γρ. κορν φλάουερ. 100 θερμίδες (έτοιμο βιομηχανοποιημένο προϊόν ίσως και από μεταλλαγμένο καλαμπόκι).
  • 200 γρ. κουβερτούρα. 1000 θερμίδες  (έτοιμο βιομηχανοποιημένο προϊόν).
  • 200 γρ. σουμάδα. 300 θερμίδες.

Σύνολο θερμίδων 7168!!!

Το κομμάτι 597 θερμίδες, ούτε καν 600....

Επισήμανση από τον σεφ: Προτιμότερο είναι να καταναλώνεται την ίδια μέρα και εκτός ψυγείου!!! (Τι λες καλέ μου άνθρωπε; Άλλο που δεν θέλω, 12 κομματάκια μιλφέιγ για να στρώσω χαρακτήρα!) 

 

Είδα λίγο τηλεόραση...

Την παραπάνω συνταγή την δανείστηκα από έναν διάσημο Έλληνα ζαχαροπλάστη. Πέτυχα την εκπομπή του το πρωί του Σαββάτου και σαν γλυκατζής που είμαι 'κόλλησα'. Μου αρέσει και να τα τρώω αλλά και να τα μαγειρεύω. Τα τελευταία χρόνια, δεν ξέρω αν έχει κάποια σχέση με την οικονομική κρίση που βιώνουμε ή όχι, ο αριθμός των εκπομπών μαγειρικής στην τηλεόραση έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Κάποια κανάλια μπορεί να έχουν και δύο και τρεις εκπομπές μαγειρικής την ίδια μέρα (κάποια στιγμή θέλω να παρουσιάσω αναλυτικά στοιχεία). Ίσως ο κόσμος να κάθεται περισσότερο χρόνο μέσα στο σπίτι του οπότε θέλει να είναι δημιουργικός και η μαγειρική είναι σίγουρα δημιουργία.

Να σημειώσω εξ αρχής ότι δεν έχω τίποτα εναντίον ούτε του συγκεκριμένου σεφ ούτε εναντίον άλλων σεφ, το αντίθετο μάλιστα. Τους σέβομαι απόλυτα, οι περισσότεροι είναι κορυφή στο είδος τους και έχουν δουλέψει σκληρά για να φτάσουν εκεί που έχουν φτάσει. Αρκετοί από αυτούς είναι τουλάχιστον καλλιτέχνες στα φαγητά που δημιουργούν ενώ οι εκπομπές που παρουσιάζουν δίνουν δουλειά σε αρκετό κόσμο.

Eπειδή όμως στην παρούσα ιστοσελίδα ασχολούμαστε με την διατροφή μας, τις πιθανότητες αδυνατίσματος και γενικότερα το χάσιμο βάρους αξίζει να προσέξουμε την 'διαδικασία', την συνήθεια που προκαλούν οι εκπομπές μαγειρικής και ποιο είναι το αποτέλεσμά τους.

Βλέπεις μια εκπομπή μαγειρικής, π.χ. εγώ είδα σήμερα να φτιάχνουν ένα πανέμορφο οπτικά μιλφέιγ το οποίο είμαι σίγουρος ότι θα είναι και εξαιρετικά γευστικό. Αμέσως στο μυαλό μου, επειδή μου αρέσει η μαγειρική 'εισβάλλει' η ιδέα να κάνω και εγώ αυτό το γλυκό. Πιστεύω ότι η ίδια ιδέα μπαίνει στο μυαλό πολλών τηλεθεατών. Αν κάποιοι από αυτούς τολμήσουν να κάνουν το γλυκό, είτε τους πετύχει είτε όχι, θα έχουν στο σπίτι τους μια 'βόμβα' θερμίδων. Εγώ δεν είμαι το καλύτερο παράδειγμα γιατί είμαι εργένης και ζω μόνος αλλά ας πάρουμε το παράδειγμα μιας τετραμελούς οικογένειας. Αυτό σημαίνει ότι αν το γλυκό παραμείνει στην οικογένεια ο καθένας από τα τέσσερα μέλη θα καταναλώσει 1792 θερμίδες μέχρι να τελειώσει το γλυκό. Αν το γλυκό καταναλωθεί σε μια βδομάδα αυτό θα μοιραστεί σε 4-5 μέρες όμως η άποψή μου είναι ότι σε πολλές οικογένειες έχει σοβαρές πιθανότητες να καταναλωθεί την ίδια μέρα όπως προτείνει και ο σεφ. Σε κάθε περίπτωση έρχεται μια θερμιδική επιβάρυνση σε κάθε άτομο που μπορεί να είναι από 600 θερμίδες μέχρι και 2000 θερμίδες ή περισσότερο αν είστε λαίμαργοι σαν εμένα.

Δεν αξίζει να πάμε στην περιπτωσιολογία ότι αν έχουμε επισκέπτες οι θερμίδες θα μειωθούν ή αν πάρουμε το γλυκό στην δουλειά θα μοιραστεί κτλ. Αν είστε άνθρωπος που μπορεί να διατηρήσει το μέτρο κατά πάσα πιθανότητα θα είστε αδύνατος, δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα υγείας και προφανώς η παρούσα ιστοσελίδα δεν θα σας είναι καθόλου χρήσιμη. Στην δικιά μου περίπτωση και νομίζω στις περιπτώσεις των περισσότερων παχύσαρκων η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Εάν υπάρχει γλυκό στο σπίτι θα φάω και ένα και δύο μπορεί και περισσότερα κομμάτια. Δύσκολα θα επιβιώσει ένα ταψί γλυκό ή μια τούρτα για πάνω από 4-5 μέρες. Το να υπάρχουν δώδεκα κομμάτια μιλφέιγ στο σπίτι μου είναι σαν ωρολογιακή-θερμιδική βόμβα έτοιμη να 'πλημμυρίσει' το πεπτικό μου σύστημα.

Όσον αφορά στην σύσταση του γλυκού καλύτερα να μην το αναλύσουμε γιατί καταλαβαίνετε εύκολα ότι μιλάμε για πολύ μεγάλη ποσότητα λιπαρών, ζάχαρης αλλά και επεξεργασμένων συστατικών. Ας δεχτούμε ότι πρόκειται για κάτι μέτρια υγιεινό έως και ανθυγιεινό για ανθρώπους με υψηλές χοληστερίνες τριγλυκερίδια κτλ. Μπορεί οι σεφ να μας προτείνουν να κάνουμε 'σπιτικό' γλυκό για να αποφύγουμε τα 'αγνώστου' ταυτότητας υλικά που χρησιμοποιούν οι βιομηχανίες ζαχαροπλαστικής αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η κρυσταλλική ζάχαρη, η κρέμα γάλακτος και η σφολιάτα που χρησιμοποιώ στο σπίτι δεν είναι και αυτά βιομηχανοποιημένα και ανθυγιεινά. Εδώ κρύβεται άλλος ένας μύθος, το 'σπιτικό' φαγητό ή γλυκό είναι πιο υγιεινό από το έτοιμο, ενώ στην πραγματικότητα εφόσον είναι και αυτό φτιαγμένο με βιομηχανοποιημένα υλικά απλά 'ανταγωνίζεται' με το έτοιμο, πιο από τα δύο είναι πιο ανθυγιεινό.

Επίσης κάτι πολύ σημαντικό που θα αναλύσουμε και σε άλλα άρθρα είναι ο εθισμός στις συγκεκριμένες γεύσεις. Εάν πχ κάθε εβδομάδα θέλουμε το γλυκάκι μας και αποφασίσουμε να το κάνουμε και σπιτικό για να μας βγει και πιο οικονομικό τότε εύκολα μπορούμε να φανταστούμε την συνέχεια. Η γεύση μας συνηθίζει σε αισθήσεις (λιπαρό, γλυκό) τις οποίες στην συνέχεια τις αποζητάει αυτόματα.

Η δική μου περίπτωση είναι κάπου στην μέση, δεν τρώω πάρα πολλά γλυκά αλλά υπάρχουν περίοδοι που πηγαίνω στο ζαχαροπλαστείο και αγοράζω τέσσερα γλυκά (μόνο για μένα) ή ένα μεγάλο προφιτερόλ ή ένα κιλό παγωτό. Η επιβίωση των γλυκών αυτών στο σπίτι μου είναι μάλλον επικίνδυνη αποστολή. Δύσκολα θα υπάρχει κάτι μετά από δύο μέρες, στην καλύτερη περίπτωση τρεις μέρες. Έχω παρατηρήσει ότι όταν ξαναθυμάμαι τα γλυκά αυτό μπορεί να κρατήσει για 5-6 βδομάδες στην σειρά, ίσως όχι κάθε εβδομάδα αλλά κάθε δύο εβδομάδες ξαναθυμάμαι την 'κακή' συνήθεια. Όταν μάλιστα έχω χρόνο προτιμώ την σπιτική ζαχαροπλαστική γιατί είναι σίγουρα πιο δημιουργική αλλά εξασφαλίζει και μεγαλύτερες ποσότητες...

 

ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ; ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥΣ; ΠΟΙΑ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΝΑ ΥΠΕΡΒΑΡΟ ΑΤΟΜΟ;

Από την παραπάνω περίπτωση αναρωτιέμαι;

  • Μήπως η σημερινή τηλεόραση έχει πάρα πολλές εκπομπές μαγειρικής;
  • Γιατί υπάρχουν πάρα πολλές εκπομπές μαγειρικής; Επειδή θέλουν να μας κάνουν όλους master-chef ή μήπως για να προωθήσουν οι εταιρίες τα προϊόντα τους;
  • Γιατί οι περισσότερες εκπομπές προωθούν φαγητά με πολλά και παχυντικά υλικά και δεν δείχνουν απλή υγιεινή διατροφή όπως φαγητά χορτοφάγων, φρουτοσαλάτες κτλ; Μήπως γιατί τα παχυντικά φαγητά απαιτούν περισσότερα και ακριβότερα υλικά για να φτιαχτούν;
  • Γιατί κάθε εκπομπή μαγειρικής έχει και καμιά δεκαριά σπόνσορες μεγάλες εταιρίες προϊόντων; Οι εταιρίες αυτές 'νοιάζονται' για την υγιεινή/σπιτική μας διατροφή ή ο βασικός τους προβληματισμός είναι τα κέρδη της εταιρίας τους (όπως είναι για κάθε φυσιολογική εταιρία);
  • Αυτός ο 'πανικός' εκπομπών μαγειρικής τι επιπτώσεις μπορεί να έχει σε ένα άτομο με πρόβλημα βάρους, μικρό ή μεγάλο; Θα γίνει σεφ ή θα βάλει περισσότερα κιλά και θα χαλάσει περισσότερο την διατροφή του;
  • Αν ξεκινήσουμε όλοι να μαγειρεύουμε αυτά που βλέπουμε θα αποκτήσουμε τρομερή ποικιλία στις γεύσεις μας, ηδονίζοντας τον ουρανίσκο μας ή απλά θα κατασκευάσουμε μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού; Αν δεν μαγειρεύουμε αλλά βλέπουμε όλες αυτές τις εκπομπές μήπως θα καταλήξουμε στο κοντινότερο σουβλατζίδικο ή ζαχαροπλαστείο για να αντιμετωπίσουμε την λιγούρα από αυτά που βλέπουμε;
  • Γιατί οι περισσότεροι σεφ μετά την ηλικία των τριάντα έχουν πρόβλημα σωματικού βάρους ενώ αρκετοί έχουν δηλώσει επώνυμα ότι έχουν κάνει μέχρι και χειρουργείο για να γλυτώσουν τα περισσότερα κιλά τους; Μήπως οι κατά τα άλλα συμπαθητικές, παραδοσιακές, φοβερές συνταγές τους τελικά κάνουν κακό στην υγεία μας και ειδικά στους ανθρώπους που έχουν ήδη προδιάθεση για πρόβλημα;
  • Τελικά το φαγητό είναι απόλαυση-ηδονή από μόνο του ή μήπως απλά πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε σαν εργαλείο για να περνάμε καλά και όχι να μας καταστρέφει την υγεία; Μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε τον τρόπο που βλέπουμε το φαγητό;

 

ΤΕΛΙΚΑ ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΜΙΛΑΜΕ;

Ξεκινήσαμε από κάτι απλό "είδα λίγο τηλεόραση", πήγαμε σε κάτι σχετικό "μια εκπομπή" μαγειρικής, καταλήξαμε να φτιάχνουμε 12 μερίδες μιλφέιγ και να τρώμε κάποια ή όλα τα κομμάτια. Σε κάποιες πιο light περιπτώσεις την γλιτώνουμε με ένα τσιμπολόγημα από την κουζίνα.

Η παραπάνω περίπτωση είναι ένα κλασσικό παράδειγμα κακής συνήθειας. Δεν συμβαίνει πάντα με αυτόν τον τρόπο, ίσως κάποιες φορές απλά βλέπουμε μια εκπομπή αλλά σίγουρα κάποιες φορές καταλήγει στο κακό αποτέλεσμα. Όπως όλες οι συνήθειες υπάρχει ένα trigger που την ενεργοποιεί και εδώ είναι μάλλον το 'ΚΑΘΟΜΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΝΑΠΕ' μια και πλέον είναι σχεδόν αδύνατο να αποφύγουμε τα επόμενα βήματα (ΑΝΟΙΓΩ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, ΠΕΤΥΧΑΙΝΩ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΠΟΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ). Είναι ανώφελο να κατηγορήσουμε τα τηλεοπτικά κανάλια, τα προγράμματα, τους συμπαθητικούς μάγειρες ή τις εταιρίες που απολύτως φυσιολογικά προσπαθούν να αυξήσουν τα κέρδη τους όπως θα έκανε κάθε εταιρία που θέλει να υπάρχει και τα επόμενα χρόνια. Η ευθύνη βαραίνει εμάς και για αρχή δεν χρειάζεται να βγούμε στους δρόμους και να τρέξουμε χιλιόμετρα απλά να συνειδητοποιήσουμε τι ακριβώς συμβαίνει. Βλέπω εκπομπές μαγειρικής; Τελικά μαθαίνω να μαγειρεύω ή απλά τρώω επειδή μου προωθούν χιλιάδες προϊόντα; Μήπως υπάρχει εναλλακτική και είναι απλή ή με το ζόρι πρέπει να κάτσω στον καναπέ και να δω τηλεόραση;

 

Και επειδή παρατηρώ τους συμπαθητικούς μας σεφ να προσπαθούν πάρα πολύ να κάνουν κάτι 'διαφορετικό' στις εκπομπές τους θα ήθελα να σημειώσω:

Αγαπητοί Σεφ οι θερμίδες του φαγητού που μαγειρεύετε είναι ανεξάρτητες του τοπίου στο οποίο μαγειρεύετε!TWEET

Καρπουχτσής Γιάννης (john @healthyoverthirty.gr χωρίς το κενό)

 

ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ

  1. Συνταγή μιλφέιγ. (Μην την λιγουρευτείτε! Την βάζουμε μόνο για επιβεβαίωση της συνταγής).
  2. Εκπομπές μαγειρικής ή εκπομπές στις οποίες παρουσιάζουν και μαγειρική: ΣΚΑΪ 1 2 3 4 5 6, MEGA 1 2 3 4, ANT1 1 2, ALPHA 1 2 3 4 5 6 => 18 εκπομπές μαγειρικής μόνο από 4 κανάλια σε μια τηλεοπτική σεζόν. Αν υπολογίσετε και τις επαναλήψεις των προγραμμάτων γίνετε κατανοητό γιατί είναι σχεδόν αδύνατο να δείτε τηλεόραση και να μην πετύχετε κάποιον να μαγειρεύει.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε και εσείς να αλλάξετε συνήθειες, να χάσετε βάρος και να διατηρήσετε μια καλή υγεία μετά την ηλικία των τριάντα ελάτε μαζί μας.
Με την εγγραφή σας θα λάβετε εντελώς δωρεάν το πρώτο βιβλίο του HealthyOverThirty.gr: Πως οι συνήθειες αποφασίζουν το βάρος μας.
*Το email σας θα διατηρείται σε ασφαλή βάση δεδομένων, δεν θα δοθεί σε κανέναν άλλο, θα λαμβάνετε emails μόνο από το healthyoverthirty.gr και μπορείτε να ακυρώσετε την εγγραφή σας οποιαδήποτε στιγμή το θελήσετε.

Συμφωνείτε; Διαφωνείτε; Σας έχει συμβεί κάτι παρόμοιο; Θέλετε να αναφέρετε μια δική σας ιστορία; Μπορεί αρκετές φορές να μην συμφωνούμε στις απόψεις μας όμως μια συζήτηση είναι πάντα το βασικό εργαλείο για να δούμε τα πράγματα λίγο διαφορετικά και να πάμε παρακάτω.