[HealthyOverThirty.gr]: Αλλάζοντας συνήθειες στον κακό τον λύκο.

Η δίαιτα των 5' λεπτών

Είναι Σεπτέμβρης, ξεκινάνε τα σχολεία (όλων των ειδών, από νήπια μέχρι Πανεπιστήμια), οι εταιρίες αναδιοργανώνονται μετά τις διακοπές, το δημόσιο κοιτάει πόσα λεφτά λείπουν από το ταμείο και όσοι έχουν πάρει κιλά σκέφτονται να αρχίσουν μια νέα δίαιτα. Κάτι πρέπει να γίνει...

Τα media είναι εδώ για να μας βοηθήσουν, 5 κιλά σε 1 μήνα, 1 κιλό την εβδομάδα, φάτε πρωτεΐνες να κάνετε κορμί και άλλες παραινέσεις. Καμία αντίρρηση, αν αντέχετε να προσπαθήσετε άλλη μια φορά. Αρκετές συμβουλές είναι προς την σωστή κατεύθυνση σχεδόν καμία όμως δεν ασχολείται με το μυαλό μας και τους νευρώνες του, δηλαδή τις συνήθειες που έχουμε αποκτήσει τα προηγούμενα χρόνια και έχουν καταγραφεί στον εγκέφαλό μας.

Οι συνήθειες είναι πολλές και είναι δύσκολο να αλλάξουν. Όταν στον δικό μου εγκέφαλο έχει καταγραφεί η συνήθεια “όταν έχω πολύ δουλειά πρέπει να κάνω υπερφαγίες για να δουλέψω” είναι δύσκολο να σβήσει σε μια στιγμή ή με μια απόφαση. Το ψυχολογικό βάρος είναι μεγάλο ειδικά όταν συνοδεύεται από την δικαιολογία “πρέπει να δουλέψω”. Για τους περισσότερους από εμάς που η δουλειά σημαίνει καταρχήν επιβίωση είναι μια ισχυρή δικαιολογία. Πρώτα κοιτάς να επιβιώσεις και μετά να είσαι όμορφος και υγιής. Η οποιαδήποτε δίαιτα θα σπάσει την στιγμή της κρίσης και αν δεν σπάσει την πρώτη φορά θα σπάσει την επόμενη ή την μεθεπόμενη.

Το ζητούμενο βέβαια είναι πως μπορείς να κάνεις κάτι, να μην μείνεις απλά παρατηρητής, να πάρεις την ζωή (και τα κιλά της) στα χέρια σου.

Εμείς σήμερα δεν σας προτείνουμε ούτε δίαιτες, ούτε διατροφές, ούτε εξαντλητική γυμναστική. Προτείνουμε κάτι πολύ απλούστερο.

Μόνο 5' λεπτά από τον χρόνο σας.

Πριν φάτε οτιδήποτε σταματήστε και για 5' λεπτά σκεφτείτε:

  • Tι πρόκειται να φάτε; Θα φάτε φαγητό, σαλάτα, ψωμί; Θα τσιμπήσετε και κάτι ακόμα; Θα φάτε μία φέτα ψωμί ή δύο; Θα πιείτε αναψυκτικό ή σκέτο νεράκι; Περιγράψτε ακριβώς τι πρόκειται να φάτε, ακόμα και αν έχετε σκοπό να φάτε πολύ απλά περιγράψτε το.
  • Γιατί το τρώτε; Πεινάτε ή μήπως τρώτε για την παρέα; Μήπως απλά επειδή είναι μεσημέρι; Τρώτε γιατί θα δείτε τηλεόραση και θέλετε 'παρέα'; Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που τρώτε;
  • Πως αισθάνεστε ψυχολογικά και σωματικά; Είστε ράκος από την δουλειά, την οικογένεια και τις υποχρεώσεις; Eίστε αγχωμένος για τα οικονομικά; Έχετε 'πολύ δουλειά' και πρέπει να την τελειώσετε ; Περιγράψτε την ψυχολογική και σωματική σας κατάσταση όσο καλύτερα μπορείτε.
  • Αυτό που τρώτε είναι υγιεινό; Ακόμα και αν δεν έχετε τις βασικές γνώσεις διατροφής σίγουρα έχετε κάποια αίσθηση. Αυτά που πρόκειται να φάτε κάνουν καλό ή κακό στην υγεία σας; Περιγράψτε για κάθε τι που πρόκειται να φάτε αν είναι υγιεινό ή όχι και τι εναλλακτικές θα μπορούσατε να είχατε στο τραπέζι.

 

Αυτό ήταν. Μόνο 5' λεπτά. Σκεφτείτε τις παραπάνω ερωτήσεις για 5 λεπτά. Αν είναι εφικτό πείτε τα φωνακτά στον εαυτό σας. Αν έχετε την δυνατότητα ηχογραφήστε τον εαυτό σας στο κινητό και την επόμενη φορά που πρόκειται να φάτε ξεκινήστε ακούγοντας τον εαυτό σας σε κάποια ή κάποιες προηγούμενες 'διαλέξεις' σας.

Δεν λέμε να μην φάτε ή να αλλάξετε το μενού ή να φάτε λιγότερο. Βγάλτε όλους τους περιορισμούς από τον εγκέφαλό σας, φάτε ότι θέλετε και όσο θέλετε, απλά 5' λεπτά πριν να φάτε απαντήστε αναλυτικά τις παραπάνω τέσσερις ερωτήσεις. Αν το εφαρμόσετε μόνο για μία εβδομάδα σε κάθε γεύμα σας, ακόμα και όταν τσιμπολογάτε, τότε άμεσα θα αρχίσετε να χάνετε βάρος. Δεν είναι εύκολο να το εφαρμόσετε αλλά προσπαθήστε. Αν ξεχάσετε κάποιο γεύμα μην τα παρατήσετε, προσπαθήσετε ξανά στο επόμενο μέχρι να σας γίνει συνήθεια.

Όχι δεν ανακαλύψαμε κάποιο μαγικό τρικ. Το βασικότερο πρόβλημα με το υπερβολικό φαγητό είναι ότι γίνεται ασυναίσθητα, ασυνείδητα, αυτόματα, χωρίς να σκεφτόμαστε, δηλαδή λόγω συνήθειας. Αν καταφέρετε να εφαρμόσετε το παραπάνω 'κόλπο' αναγκάζετε τον εαυτό σας να σκεφτεί οπότε αν όντως σας απασχολεί να χάσετε βάρος είναι σχεδόν σίγουρο ότι μετά από 2-3 μέρες θα αρχίσετε να τρώτε λιγότερο. Μην ξεχνάτε ότι δύο προβλήματα με εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα (νευρική ανορεξία και βουλιμία) έχουν ακριβώς το ίδιο αίτιο δηλαδή τον 'προβληματισμένο' εγκέφαλό μας.

 

5' λεπτά πριν από κάθε γεύμα. Σταματάμε και σκεφτόμαστε. Χωρίς περιορισμούς, θα φάμε αυτό που 'βάλαμε' στο μάτι, απλά θα το σκεφτούμε για 5' μόνο λεπτά. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

 

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερο για τον ασυνείδητο τρόπο που τρώμε και πως μας επηρεάζει το περιβάλλον μας μπορείτε να διαβάσετε ένα από τα παρακάτω βιβλία που κυκλοφορούν πάνω στο θέμα. Δυστυχώς δεν υπάρχει ελληνική βιβλιογραφία αλλά πραγματικά αξίζει τον κόπο να ασχοληθείτε με την συγκεκριμένη οπτική πάνω στο πρόβλημα δηλαδή την συνείδηση μας όταν τρώμε.

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε και εσείς να αλλάξετε συνήθειες, να χάσετε βάρος και να διατηρήσετε μια καλή υγεία μετά την ηλικία των τριάντα ελάτε μαζί μας.
Με την εγγραφή σας θα λάβετε εντελώς δωρεάν το πρώτο βιβλίο του HealthyOverThirty.gr: Πως οι συνήθειες αποφασίζουν το βάρος μας.
*Το email σας θα διατηρείται σε ασφαλή βάση δεδομένων, δεν θα δοθεί σε κανέναν άλλο, θα λαμβάνετε emails μόνο από το healthyoverthirty.gr και μπορείτε να ακυρώσετε την εγγραφή σας οποιαδήποτε στιγμή το θελήσετε.

Συμφωνείτε; Διαφωνείτε; Σας έχει συμβεί κάτι παρόμοιο; Θέλετε να αναφέρετε μια δική σας ιστορία; Μπορεί αρκετές φορές να μην συμφωνούμε στις απόψεις μας όμως μια συζήτηση είναι πάντα το βασικό εργαλείο για να δούμε τα πράγματα λίγο διαφορετικά και να πάμε παρακάτω.